Børneopsparing blev brugt til at skabe 25HOUR – om Louis Beckmann
Artikel til AV-Magasinet November 2024
25-årige Louis Beckmann drømte egentlig om at blive eventtekniker og arbejde med festivaler og events. Skæbnen ville det dog anderledes – og i dag har Louis sit eget produktionsselskab, 25Hour, hvor der både bliver produceret reklamefilm, video og live events.
Louis ville egentlig gerne være eventtekniker. Han havde en drøm om at gå og lave Roskilde Festival og lignende events. Men han fandt hurtigt ud af, at det nok var lidt for hårdt og ikke var den vej, han skulle. Heldet var med ham, da han via en bekendt fik mulighed for at komme ud i en virksomhed og lave lyd på livestreams og andre ting. Det blev til en 5-årig elevplads i en virksomhed, der var ’lidt ud over det hele’. Altså en virkelig rodet virksomhed, hvor Louis lavede alt muligt. Små livestreams, reklamer, debatter på Folkemødet på Bornholm, sport som eksempelvis badminton og hestestævner. Det blev for meget, så til sidst gav Louis op og spenderede hele børneopsparingen, købte et Canon 5D MKII og gik i gang med at lave en masse video.
Her nogle år senere har Louis sit eget produktionsselskab, 25 Hour. ”Hele opstarten var lidt mærkelig, men nu er jeg nærmest lykkelig over at lave det. Altså – der er er ikke andet, jeg hellere ville lave, og det er virkeligt fedt,” siger Louis med et stort smil i hele hovedet.
Louis har været i gang, siden han var 17 år gammel, fortalte et minde på telefonen forleden. og i de ca. 8 år er der sket meget. ”… nu kører jeg med fuld smæk på,” siger han.
Læs ProAV Magasinet Maj 2022 her
I 25 Hour er det Louis, der er hjernen bag produktionerne, og primært andre der står for det kreative. Han sørger for de overordnede rammer, at det rigtige udstyr er med, og hvad der skal bruges på netop den produktion, fra lys til indhold og bemanding og fortæller, at han altid bliver hyret ind på opgaver, når der skal være styr på det. ”Der skal være styr på det, for ofte har du kun et skud i bøssen, når du eksempelvis laver livestreaming, og måske et par mere på almindelige produktioner, hvor der så kan være en deadline. Men jeg kan godt lide tingene spiller,” siger Louis og fortsætter: ”Jeg lever lidt efter et motto fra min gamle læremester, som sagde; du er ikke bedre end dit sidste job. Så det er vigtigt at præstere så godt som muligt. Det er også altid vigtigt at gå igennem produktionerne med kunden og spørge, hvor vi kan gøre det bedre. Det er vigtigt.”
Grej
Louis er ligesom jeg lidt en grejnørd. Han elsker nyt grej, og det er også den måde, jeg blev opmærksom på ham på. Han lavede en produktion for en af hans faste kunder Copenhagen International Fashion Fair, i daglig tale CIFF. Produktionen, et liveshow, af Modeshowet Designers Nest med 10 nye designere og den 25 meter lange runway, var oplyst af 16 Nanlite Pavotubes som en slags landingsbane. “Det var lidt en udfordring, vi havde en masse forskellige tegninger og ideer, og det var lige under coronaen, så vi vidste ikke rigtigt med publikum. Det blev fedt og ser vildt ud.” Showet blev optaget og streamet via 6 Blackmagic studiekameraer, som blot skulle hookes op med et Cat 6a netværkskabel, som giver strøm, netværk og program return, tally, talkback, camera control osv. Alle objektiverne blev forsynet med Allura Mist-filtre, som giver et specielt look. Næsten anamorfisk som Louis siger.
Hver gang samtalen falder på grej, kommer der lidt ekstra lys i øjnene på Louis. Er grej vigtigt, spørger jeg ham. ”Jaaa, det er nok lidt et misbrug hos mig, men det tiltrækker også opgaver, det gør det altså,” siger han. Vi bliver hurtigt enige om, at der er mere mellem himmel og jord, og at når man køber nyt grej, så kommer der nye opgaver ud af det. ”Efter jeg købte mine Nanlux-lamper, ringer en af mine venner og spørger, om jeg vil med til Sverige og skyde en reklame for Bosch. Det vil jeg da gerne, så kan vi jo lige prøve det af,” siger Louis med et smørret grin.
Corona og Ukraine
”Dem, der beklager sig over Coronaen, er nok selv lidt skyld i det. De har/er ikke omstillingsparate nok,” siger Louis og fortsætter: ”og med alt det der sker for tiden med økonomien, de ekstremt mange penge, der suser rundt, krigen i Ukraine og nu måske en ny version af corona. Der er det vigtigt at være omstillingsparat, og det er jeg.” Louis har gjort sig mange tanker om det og griner lidt, da han fortæller, at en af hans gode venner betegner ham som en altmuligmand.
Han laver mange forskellige ting og er ikke ked af ikke at være specialist. Der er dog ting, han holder sig fra, eksempelvis grafisk arbejde. ”Det meste jeg laver, er noget jeg kan til husbehov, men jeg shiner helt klart på lys, hvis jeg skal vælge noget.
Favoritopgaver
Favoritopgaver er ikke rigtigt noget, Louis har som begreb; for ham er det ofte den sidste opgave, han har lavet. Designers Nest-opgaven var dog ret fed og så produktionen med det mundrette navn, ’Tandklinikassistenuddannelsen’. Der er dog også opgaver, han ikke er så stolt af; her drejer det sig oftest om budgettet på opgaven. ”De produktioner, hvor budgettet er til det, der bliver det fedt”. Samtidigt indrømmer han også, at han nogle gange kigger tilbage på eksempevis musikvideoer, han lavede for mange år siden og synes, at de er mindre kønne (som han udtrykker med nogle lidt andre ord og griner). ”Men hold kæft, det var skægt den gang, og der kan jeg så også se, hvor meget jeg har udviklet mig, og hvor meget bedre det er blevet.”
Gode råd til nye i branchen
Da jeg til sidst spørger, om han har et godt råd til nye i branchen, så siger han, at man ikke skal holde sig tilbage af frygt for, at det ikke bliver godt nok. ”Bare gør det og så tag et skridt ad gangen. Og vigtigst af alt – så nogle frø, for du ved aldrig, hvor den næste opgaver kommer fra.”
Artiklen er fra ProAV Magasinet – Maj 2021



